Te
veel ondernemers maken geen gebruik van de vrijstelling van de sociale
basisbijdragen voor werkgevers op hun eerste aangeworven werknemer.
Hoewel de maatregel een echt succes is, blijkt dat hij nog niet door
iedere belanghebbende gekend is.
Daarom werd een informatiecampagne gelanceerd voor de zelfstandige
ondernemers die geen werknemers hebben, om hen te informeren over die
maatregel die hen toelaat de moeilijke eerste stap te zetten naar
aanwerving. Meer informatie vindt u op de nieuwe website: https://eerstewerknemer.be.
Als tussenpersoon en bevoorrecht actor voor de kleine ondernemingen,
spelen uw diensten een kapitale rol ter zake. We nodigen u dan ook uit
de documenten van deze campagne door te geven aan alle ondernemers die
in aanmerking komen om een eerste werknemer aan te werven.
Verscheidene communicatiedragers werden ontworpen:
• drie promospots,
• een folder met algemene informatie,
• affiches van verschillende formaten.
U vindt ze onder de knop “Communicatiekit” op de nieuwe website, of rechtstreeks via: https://eerstewerknemer.be/nl/communicatiekit.htm.
Tegelijk loopt ook een online communicatiecampagne gericht op het doelpubliek.
We weten hoeveel waarde u eraan hecht om aan de ondernemers de beste
diensten aan te bieden en hen de informatie te leveren waar zij het
meest nood aan hebben.
We danken u bij voorbaat om de documenten te bezorgen aan al uw
medewerkers en collega’s met het oog op hun verspreiding bij de
doelgroep van de campagne.