E-facturatie kent een sterke groei: ook voor u in 2015?

VAC Hasselt
Koningin Astridlaan
3500 HASSELT
5/02/15 Van 15:00 tot 17:00 Aantal vormingsuren: 2 Spreker: diverse sprekers (zie beschrijving)

Deelnameprijs en inschrijven

Prijs leden: 0 €
Prijs niet leden: 0 €
Prijs stagiair lid: 0 €

Voor meer informatie

Chantal Smetryns (chantal@kvabb.org)

Beschrijving


Inschrijven via volgende link: http://www.agentschapondernemen.be/kris/265910


Verloopt facturatie in uw bedrijf al elektronisch?

De voordelen van e-facturatie zijn duidelijk talrijk: minder verzend- en drukkosten, minder kans op fouten, een snellere verwerking door de klant, …
Een overstap naar elektronisch factureren zal de administratieve kosten in uw bedrijf dus sterk verminderen.
Het aantal bedrijven dat elektronische facturatie invoert neemt zienderogen toe. En ook de overheden bereiden zich voor. Binnen 2 jaar dient elektronische B2G facturatie de standaard te zijn.


Is onbekend nog onbemind? Kom dan naar deze gratis infosessie!

Hoe haalt uw bedrijf het meeste profijt uit een overstap naar een elektronische facturatie? Is de winst vooral kostenvermindering? Hoe gaan overheden met elektronische facturen om? Betekent e-factureren voor uw bedrijf juist meer veiligheid en minder risico’s? Of versterkt elektronisch factureren uw concurrentiepositie en gebruikt u e-invoicing voor een maatschappelijk verantwoord, innovatief imago?

Om een antwoord te bieden op deze vragen organiseren de Vlaamse- en federale overheid, in samenwerking met Agoria, NSZ, UNIZO, Vlaamse Confederatie Bouw en Voka de infosessie ‘e-facturatie, wees een pionier in facturatie’.


Voor wie is deze infosessie bestemd?

Deze infosessie is bestemd voor ondernemers die in aanraking komen met het verzenden, ontvangen en verwerken van elektronische facturen en over e-facturatie - willen - nadenken. Het is bedoeld voor zowel kleine als grote ondernemingen. Voor ondernemingen die uit eigen beweging met e-facturatie aan de slag willen gaan of er reeds mee geconfronteerd worden.


Op welke vragen krijgt u een antwoord?

-> e-facturatie: waar hebben we het over? Is een pdf ook een elektronische factuur?
-> Businesscase: is het iets voor mijn bedrijf?
-> Wat is het wettelijk kader?
-> Waar moet ik verder nog op letten?
-> Naar welke overheden kan ik reeds elektronische facturen verzenden?
-> Hoe begin ik eraan - welke oplossingen worden er reeds aangeboden door dienstverleners?


Programma

Voor de infosessies worden 5 inhoudelijke blokken voorzien:

Wat is een elektronische factuur? Waarom elektronisch factureren?
Erwin De Pue – Directeur-Generaal, Dienst Administratieve vereenvoudiging

Juridische aspecten van elektronische facturatie
Wouter Claes & Komeel Decroix - Eubelius - Attorneys at law

Facturatie naar overheden
Serge Libert – projectleider e-facturatie Fedict

Praktische oplossingen – service providers
Ferdinand Casier, Business Development Manager Agoria

Het e-facturatie beleid van de Vlaamse Overheid
Johan Van Steelandt – projectleider e-facturatie/e-procurement Vlaamse Overheid

Als afsluiting is een receptie met mini-beurs voorzien waar u in contact kan komen met de aanbieders van praktische oplossingen voor elektronische facturatie.


Organisator

Agentschap Ondernemen i.s.m. Agoria, NSZ, UNIZO, VCB, Voka, DAV, Departement Bestuurszaken en FEDICT

Locatie

VAC Hasselt
Koningin Astridlaan
3500 HASSELT



terug